מאמרים

כיצד ניתן לזהות חוסר איזון הורמונאלי בקרב נשים?

קיימים סימנים שונים אצל נשים המעידים על חוסר איזון הורמונאלי. חוסר איזון הורמונאלי מביא בין היתר לשיבוש שגרת החיים של נשים רבות. הוא יכול לבוא לידיי ביטוי בכל מיני כאבים שונים, ויכול להשפיע על הסיכויים להיכנס להיריון. אז איך את יכולה לזהות מראש את המצב הזה ולגשת לרופא שמטפל בך? הסימנים השונים שנציג בפנייך כאן הם סימנים שאמורים להדליק לך נורה אדומה. המשמעות היא שהם אמורים להתריע בפנייך על כך שאת צריכה לבחון את המצב לעומק. במקרה של חוסר איזון תוכלי לפנות אל יוסי פתאל, מומחה ברפואה הסינית בפוריות נשים.

וסת לא סדירה

כל אישה אמורה לדעת פחות או יותר מתי היא אמורה לקבל את הוסת הבאה. מרבית הנשים אמורות לקבל את הוסת שלהן בין 21 ימים עד 35 ימים. אם הוסת מאחרת או מקדימה באופן קבוע זה בהחלט אמור להיראות לך מוזר. את צריכה לבחון את המצב הזה בעזרתו של איש מקצוע מנוסה על מנת למנוע בעיות. כמו שאת בוודאי מבינה הוסת משפיעה בין היתר גם על הסיכוי להיכנס להיריון. כך שאת צריכה לוודא כי הוסת שלך תקינה על מנת שתוכלי להיכנס להיריון ללא בעיה. את יכולה לרשום לעצמך מתי את אמורה לקבל וסת בכל פעם מחדש.

בעיות שונות בבטן

חוסר איזון הורמונאלי יכול לבוא לידיי ביטוי בכאבי שונים באזור הבטן. ההורמונים השונים משפיעים במידה רבה על המעיים, וכתוצאה מכך את עלולה להרגיש בחוסר נעימות. כמובן שלא כל כאב בבטן מעיד על בעיות שונות באיזון ההורמונלי. אך כמובן שאם הכאבים הם כאבים חריגים את יכולה להתייעץ עם איש מקצוע. רופא מוסמך שיבחן את הסיבה לכאבי הבטן ויהיה מסוגל להסיר את הערפל. כל אישה שמרגישה כאבי בטן בתדירות קבועה מחויבת לבחון מדוע כאבי הבטן לא מרפים. 

עייפות כרונית

תחושת עייפות היא תחושה הגיונית, בטח כאשר את עובדת קשה מאוד. אך קחי בחשבון כי כל אישה שישנה טוב בלילה לא אמורה להרגיש תחושת עייפות כרונית. אם את מרגישה עייפה כל הזמן זה בהחלט אמור להיראות לך מוזר ולא תקין. זה יכול להעיד בין היתר על בעיות שונות הקשורות לאיזון ההורמונלי. נדגיש כי עייפות לא קשורה רק לנושא של איזון הורמונאלי אלא גם לנושאים אחרים. לכן מוטב לך לבחון את המצב מקרוב על מנת להסיר את סימני השאלה. 

צילום:freepik