מאמרים

איך דובאי הפכה למרכז עסקים

דובאי, המחויבת לחזון פרוגרסיבי לגוון את כלכלתה ולהפחית את תלותה בהצטמקות בהכנסות נפט, החלה להפוך למרכז העסקים הבינלאומי המוביל במפרץ הערבי. דובאי מחויבת לחזון מתקדם, השואפת לגוון את כלכלתה ולהפחית את תלותה בהצטמקות בהכנסות הנפט כשהיא מתחילה להפוך למרכז העסקים הבינלאומי המוביל של המפרץ הערבי. אלמלא גורמים אחרים, קבלת הפנים החמה של דובאי, המתקנים והתשתיות ברמה עולמית, והמדיניות הכלכלית הרחוקה, הפתוחה והליברלית הפכו אותה ליעד מועדף להשקעות ולסטארט-אפים עסקיים.

השילוב התחרותי של דובאי בין עלות

שוק ויתרונות סביבתיים, היוצר אקלים השקעות אידיאלי ואטרקטיבי עבור חברות מקומיות וזרות לא רק מסווג את דובאי כמרכז העסקים הרב-תכליתי המוביל והמרכז האזורי, אלא גם מציב אותה ב- חוד החנית של הכלכלות המתעוררות הדינמיות ביותר בעולם. דובאי הוכרה זה מכבר כמרכז הייצוא החוזר החשוב ביותר במזרח התיכון. זוהי עיר שעברה שינויים דרמטיים בשנים האחרונות והפכה למרכז עסקים חשוב עם כלכלה דינמית ומגוונת.

דובאי בפרט התפתחה למרכז אזורי למסחר ותערוכות ומציעה נקודת כניסה מצוינת לחברות רבות המעוניינות להתרחב לאזור המפרץ הרחב

מעמדה כמרכז סחר אזורי נתמך על ידי תערוכות וכנסים ברמה עולמית המספקים לחברות אמריקאיות מקום להגיע לקונים במזרח התיכון, אפריקה ודרום מזרח אסיה. דובאי היא גם מרכז לחברות המשקיעות באפריקה, ביתם של מעצמות לאומיות כמו נמל דובאי, הנמל הפועל היחיד בעולם בג'יבוטי ובסנגל ואמירויות איירליינס, חברת התעופה היחידה שמסוגלת לטוס ללא הפסקה בין דובאי לערים גדולות ברחבי העולם. .

דובאי נחשבת לבירה הפיננסית העולמית של איחוד האמירויות הערביות (איחוד האמירויות הערביות) ולמרכז למסחר

תיירות ובנקאות, שנבנתה על רקע פריחת נפט ונדל"ן. דובאי ממוקמת בחלקו המזרחי של חצי האי ערב, מול חוף המפרץ הפרסי ותוכננה במקור כמרכז כלכלי למערב אסיה. העיר, שנשלטת על ידי השייח' מוחמד בן ראשיד אל מקטום מאז 2006, הפכה ממרכז מסחר אזורי לעיר עולמית משגשגת.

דובאי היא חברה בפדרציה של איחוד האמירויות הערביות והיא חלק ממרכז הייצוא והייצוא החוזר השלישי בגודלו בעולם אחרי הונג קונג וסינגפור. השותפות תאפשר למשקיעים להשתמש ברשת של 650 מרכזי עסקים ב-45 מדינות כדי להקים עסק בדובאי.

האתר הראשי של התערוכה הגדולה ביותר יהיה אתר בשטח של 438 הקטרים המהווה חלק ממרכז הסחר החדש של דובאי בפיתוח עירוני ג'בל עלי בין דובאי לאבו דאבי.

העיר דובאי התפתחה למטרופולין קוסמופוליטי כיום שהפכה לעיר גלובלית ולמרכז כלכלי ותרבותי למזרח התיכון ולאזור המפרץ הפרסי

איגוד הפסטיבלים הבינלאומי לאירועים (IFEA) – איגוד התעשייה המוביל בעולם לאירועים – הכתיר את דובאי לפסטיבל 2012 של IFEA העולמי ועיר האירועים לשנת 2012 – עיר בקטגוריה עם למעלה ממיליון תושבים. דובאי ממוקמת בחוף הצפוני של האמירויות, שבראשה היא ממוקמת באזור שרג'ה-אג'מן הגדול.
עבור עוד פרטים נוספים בתחום של עסקים בדובאי ואיך דובאי הפכה למרכז עסקים נא לבדוק ב- money-time.co.il

דובאי

היא האמירות השנייה בעשירה באיחוד האמירויות אחרי אבו דאבי. כעיר כלכלתה מבוססת על תעשיית הנפט והמודל המערבי של האמירויות של כלכלה מוכוונת עסק, כאשר ההכנסה העיקרית מגיעה מתיירות, נדל"ן ושירותים פיננסיים. המרכז הפיננסי הבינלאומי של דובאי ממוקם ברחוב שייח' זאיד, בורג' ח'ליפה העתידני, שנפתח רשמית ב-2010 ונקרא על שם נשיא איחוד האמירויות הערביות והאמיר האמירי של אבו דאבי, ח'ליפה בן זאיד אל-נהיאן.

כאשר יושלם

מגדל דובאי קריק בצורת רקטה בגובה 1,000 מטר יהיה הבניין הגבוה בעולם, ויקבל את הכתר של אחד ממבני המגה האחרים בעיר, בורג' ח'ליפה. דור לאחר מכן, דובאי הפכה מכפר של אנשים שטסו לעיר מדברית תוך זמן קצר ליעד של מהגרים ויוצאים, למרכז הפיננסי והמיקרוקוסמוס הדמוגרפי של העולם. בספרו החדש והמרתיע, "ההיסטוריה והעתיד של העיר", המחבר מקפיד להכריז על דובאי כמרכז העולם הערבי.

דובאי

היא אחת הערים הגלובליות ביותר בעולם, ביתן של חברות רבות מרחבי העולם. בשלבים המוקדמים, לקראת תפקידה הגיאו-כלכלי, מיקמו אותה שליטיה כמרכז מעבר לסחר אזורי וייצוא מחדש של סחורות מחצי האי ערב, פרס והודו. בתחילת המאה העשרים ובאמצע המאה העשרים, המשיכו שליטי מכתום ברציפות למשוך מסחר ועסקים באמצעות הפחתת מסי יבוא ויצוא והצבת סוחרים בממשלה בכירה.6 התפתחויות תשתיתיות חשובות בתקופת שלטונו הארוך של השייח' רשיד בן סעיד אל-מ כאשר התמודדו. עם רפורמת קרקע חסרת תקדים, חברת ייעוץ הנדל"ן העולמית Jones Lang LaSalle שיבחה את דובאי בערים הזוכות בעולם ב-2002 כ"דבלין של לאס וגאס".

ההנחה הראשונית של חברות התקשורת שסיקור לא מצונזר של כלי תקשורת זרות הפועלים בעיר יתקבל בנסבל כל עוד הוא יתמקד באזור הרחב יותר ולא בענייניה הפנימיים של איחוד האמירויות.