מאמרים

להיות שמאי מקרקעין

אם יש לך מוח אנליטי ועניין בנדל"ן, אולי הגיע הזמן לשקול קריירה כשמאי מקרקעין.

מהו שמאי מקרקעין?

שמאי מקרקעין, המכונה הוא בעל מקצוע הנקרא לקבוע שווי בית או נכס. הערכת שווי זו נקראת הערכה. אם אי פעם תהיתם איך בית מקבל את תג המחיר שלו, הערכה היא לרוב חלק מתהליך התמחור.

למרות שרוב האנשים מכירים שמאים במגזר המגורים, שמאים יכולים לעבוד גם בנדל"ן מסחרי. שמאי מקרקעין מסחרי קובעים את שווי בנייני משרדים, מרכזי קניות, אירוח ומלונאות, קרקע ועוד.

מה עושה שמאי מקרקעין?

שמאי מקרקעין מספק אומדן או הערכה אובייקטיבית וחסרת פניות של שווי הנכס. נערכות שמאות למשא ומתן על שכירות, לצורכי הלוואת משכנתא, שומות מס ועוד. שמאים בודקים את מאפייני הנכס ומשווים אותו לנכסים דומים כדי לקבוע את ערכו.

הם לוקחים בחשבון את הדברים הבאים בעת ביצוע ההערכה שלהם:

קבע את מצבו החיצוני של נכס

העריכו את מצב הפנים בעזרת מעבר חדר אחר חדר
הערך שירותים כגון מרתף מוגמר או בריכת שחייה
חפש הפרות של קוד בטיחות או בריאות
לאחר שהשמאי יאסוף מידע על הבית, הם ישוו אותו לבתים דומים באזור כדי להעריך. מיומנויות אנליטיות, ביקורתיות וכתיבה חזקות הן חובה עבור שמאי מקרקעין.

מיומנויות רכות כמו הקשבה ותקשורת מילולית חשובות לא פחות. עם מערכי מיומנויות אלה, תהיו מצוידים היטב להבין את צרכי הלקוח שלכם, להשלים את הערכתכם ולהעביר בבירור את הערכת השווי שלכם. שמאות הן המפתח להבטיח שרוכש הדירה, מלווה המשכנתאות והמוכר יקבלו אומדן מדויק של שווי הבית.

מלווה המשכנתאות או ארגון המימון שוכר בדרך כלל את השמאי. לעתים קרובות נדרשות שעה או שעתיים להשלמת הערכה, ואתה אמור לקבל את הדוח תוך מספר ימים. פרק הזמן הזה יכול להשתנות בהתאם לגודל הנכס, סוג הדוח וגורמים אחרים כמו מלווה או ביקורת בנק.

שכר שמאי מקרקעין

השכר החציוני לשמאי מקרקעין בארה"ב הוא 61,340 דולר לשנה. ההכנסות נעות בין $36,940 ל-$72,210, וכמו תחומים רבים אחרים, טווח זה ישתנה בהתאם להשכלה ולניסיון שלך. כשמאי מתאמן, סביר להניח שההכנסה שלך תיפול בקצה התחתון של הטווח, בעוד ששמאי מקרקעין מורשה או מוסמך ירוויח הרבה יותר.

שמאים יכולים לעבוד עבור חברות שמאות גדולות, משרד שמאות מקומי, בנק או לעבוד באופן עצמאי. הם מקבלים שכר לפי הערכה, אבל כמה תפקידים הם בשכר, במיוחד כאשר עובדים עבור חברה או סוכנות גדולה יותר. גורמים שיכולים להשפיע על השכר כוללים:

נסיונו והסמכות של השמאי האישי
מיקום השמאי
גודל הנכס
מיקום הנכס
סוג הנכס המוערך
נזק או תיקונים בנכס
למי שעובד באופן עצמאי, להיות שמאי יכול להיות קריירה מאוד משתלמת. עם זאת, עבודה עבור עצמך משמעה לעתים קרובות לעבוד שעות ארוכות יותר ויותר ימים בשבוע. אתה יכול לחפש תפקידים של שמאי מקרקעין באתרי חיפוש עבודה כדי לראות כמה שמאים מרוויחים באזור שלך.