מאמרים

וריקוצלה: תסמינים, טיפול וכל מה שצריך לדעת

גברים עלולים לסבול מבעיות שונות הקשורות לתחום האורולוגי. הבעיות עשויות להיות בעיות כירורגיות או בעיות שמונעות פוריות תקינה. בעיות אורולוגיות דורשות מענה מקצועי על ידי רופא אורולוג מוסמך. לא כל רופא יגיע עם הידע ועם ההבנה הנדרשת על מנת להתמודד עם בעיות בתחום הזה. במאמר הבא אנו רוצים לדעת על בעיה רפואית שכיחה מאוד אצל גברים רבים. הבעיה נקראת וריקוצלה, כעת הגיע הזמן שתכירו אותה קצת יותר מקרוב. רוצים לקבל את הטיפול האולטימטיבי? פנו אל ד"ר שי שפי מומחה לאורולוגיה ופוריות הגבר.

מה זה וריקוצלה? 

אינכם אורולוגים מוסמכים, ולכן יכול מאוד להיות כי זוהי הפעם הראשונה ששמעתם את ההגדרה הזאת. וריקוצלה הינה מצב שבמסגרתו הוורידים הנמצאים באזור האשכים גדלות. ברוב המקרים מדובר על וריד אחד, אך בחלק מהמקרים יכול להיות כי מדובר על מספר ורידים שונים. הבעיה הזאת יכולה להביא איתה כל מיני סיבוכים ומצבים לא נעימים. חוסר הנעימות יכול לבוא לידיי ביטוי מכאב מקומי, במקרים חריגים המצב הזה עשוי לגרום לאי פוריות. זוהי הסיבה שבגללה מוטב להבין כיצד הכי נכון לטפל במצב הזה, ולהחזיר את השליטה אליכם. 

כיצד מאבחנים את הבעיה?

בעיות בריאותיות שונות מגיעות עם כאב מקומי, גם כאן בדיוק זה יהיה המצב. רוב הגברים מרגישים כאב מקומי באזור האשכים, כאב שמגיע ללא טריגר מיוחד. חמישית מהגברים בעולם אמורים בשלב כזה או אחר לסבול מהבעיה הזאת. נדגיש כי במבט על שק האשכים ניתן יהיה לראות כי הורידים באזור בולטים משאר הורידים. אך לא תמיד מייחסים לכך חשיבות, ולכן הכאב הוא הסממן הבולט ביותר. רופא אורולוג מוסמך יצליח לאבחן את המצב, וגם להציע את שיטות הטיפול הכי נכונות. כל מטופל צריך לקבל את שיטת הטיפול שתהיה הכי טובה בהתאם למצבו.

כיצד מומלץ לטפל בוריקוצלה?

קיימות מספר אפשרויות כאשר מדברים על טיפול בוריקוצלה. אך שיטת הטיפול הטובה ביותר היא כמובן ניתוח שבו מתקנים את הבעיה. הרופא ניגש בזהירות אל הוריד הבעייתי, וקושר אותו על מנת למנוע ממנו להמשיך לגדול. נדגיש כי הניתוח עצמו מתבצע בהרדמה מלאה, וברוב המקרים הוא גם לא מאוד מסובך. אורולוג מנוסה יכול לבצע את הניתוח בצורה אפקטיבית, ולפתור את המצב. כמובן שבמקרים שבהם ישנה מניעה מלבצע ניתוח, ניתן יהיה להציע כל מיני דרכים אחרות לטיפול. אך עליכם לדעת כי באמצעות ניתוח יהיה ניתן לסיים את הבעיה לצמיתות. 

צילום:pixabay