מאמרים

השתלות שיניים לעומת שיניים אמיתיות

עם זאת, בעוד שהמונח "השתלת עצם" נשמע מרתיע, זוהי למעשה אחת הדרכים החיוביות ביותר לשקם את בריאות השיניים לאחר אובדן שיניים. כתרים דנטליים יכולים להחזיר את חוזק השיניים המקוריות, אך כמו השתלות שיניים, הם אינם יכולים להחליף שיניים טבעיות בריאות. השתלת שיניים דומה יותר לשן טבעית. מדובר במעין שורש שן מלאכותי, המחליף את שורש השן הטבעית כאשר יש צורך לעקור את השן הטבעית. זוהי שן קשה, והכתר נמצא בדרך כלל בחלק העליון של השן.

לשתל יש עמוד המשמש כשורש השן ויש גדם (חתך חיבור) וכן כתר דנטלי או שן מלאכותית. בדרך כלל לשתל יש בורג טיטניום המוחדר לעצם הלסת ועמוד. שתל הטיטניום תואם ביולוגי ומתמזג עם העצם ויוצר שורש לשן החסרה.
כדי לשמוע עוד מידע בנושא של השתלת שיניים ביום אחד והשתלות שיניים לעומת שיניים אמיתיות יש לבדוק כאן: dental-clinics.co.il

מכיוון שהשתל מחובר לשורש המלאכותי שלו, אין תלות או השפעה על השיניים הסמוכות. בהצמדה קבועה ללסת, מה שעוזר כשלעצמו גם לחיזוק השתל, אינך צריך לדאוג שהשן המלאכותית שלך תתרופף ותנשור.

שתלים דנטליים גם מספקים למטופלים דרך לשמור על בריאות השיניים שלהם

משאירים אותם לבד, תוך שהם מספקים בסיס איתן ללסת התחתונה. המראה והתפקוד של שתלים דנטליים דומים לאלו של שיניים טבעיות, והם מהווים חלופה אמינה לשיניים. שתלים הם פתרון קבוע שיכול לפתור שיניים חסרות שנראות, מרגישות ומתפקדות בדומה לשיניים אמיתיות.

במקום השורשים הטבעיים של השן, השן מוחזקת במקומה על ידי שתל טיטניום, המושתל בניתוח לתוך עצם הלסת. לאחר הצמדת השן התותבת לשתל, תהיה לך שן חדשה שתעבוד בדיוק כמו השיניים הטבעיות שלך.

אתה יכול לחייך איך שאתה רוצה, ואף אחד לא ישים לב לשתל כי הוא נראה כמו השן הטבעית שלך. אתה אף פעם לא רוצה שישאלו אותך אם עברת ניתוח שיניים, והשתלות שיניים יכולות לעזור למנוע זאת.

יש לציין שאחת המטרות העיקריות של השתלות שיניים

היא לנסות לספק את אותה צורה ותפקוד כמו שיניים טבעיות. השתל אינו מתפרק, ואין עיסת או רצועה פריודונטלית כמו שיניים. שתלי טיטניום אינם עושים זאת, וזו הסיבה שרופאי שיניים ממליצים עליהם לעתים קרובות כדרך לשקם חיוכים ולתקן שיניים פגועות. השתלות שיניים דורשות טיפול זהה לשיניים אמיתיות, כולל צחצוח, שימוש בחוט דנטלי, שטיפה במי פה אנטיבקטריאלית ובדיקת שיניים באופן קבוע.

למרות כל ההתקדמות ברפואת השיניים ב-10 השנים האחרונות לערך

עדיין קיימים הליכים לשיקום חיוכים, תיקון שיניים חסרות או שבורות, ואפילו החלפת שיניים חסרות. בין אם יש לך שיניים חסרות או שיניים מרובות הזקוקות להחלפה, שתלים דנטליים הם הבחירה המושלמת. אם אתה שוקל השתלת שיניים, נא להתייעץ עם רופא השיניים שלך כדי לראות אם הם מתאימים לך. למרות שתלים דנטליים הם בחירה טובה למי שמחפש תחליפים לשיניים חסרות, נותרה השאלה האם השתלים הללו יכולים לעבוד כמו שיניים טבעיות.

לכן, הם אמינים מאוד, ואם מטפלים היטב בהם ובשיניים שמסביב, ניתן להשתמש בהם יותר מעשר שנים. לכן, דמיון נוסף הוא שניתן להשתמש בשיניים ובשתלים טבעיים לכל החיים עם טיפול נאות.

ניתן להשתמש בשתלים דנטליים בודדים

כדי להחליף שן חסרה אחת או יותר. אם השיניים שלך חסרות עקב טראומה או עקירת שיניים, רופא השיניים שלך עשוי להשתמש בשתל כדי להחליף את שורש השן. השתלות שיניים אינן פתרון לטווח קצר, אלא דומות לשיניים קבועות המשתמשות בבורג טיטניום כדי לחקות שורש טבעי ולמנוע בעיות בריאות עתידיות.

לאחר מכן מוצמדת לשתל שן מלאכותית המכונה כתר דרך ה-Abutment. בחלק מהמקרים מצמידים לשתל תותבות במקום כתר.

ניתן להסיר שיניים תותבות או לתקן לצמיתות על ידי רופא השיניים. לכן, אם חסרה שן עקב תאונה או פציעה, או אם יש צורך להסיר אותה עקב מחלת חניכיים, שתלים דנטליים הם האפשרות הטובה ביותר להחלפה לטווח ארוך.

שתל

שתל הוא בורג טיטניום המשמש כשורש לשיניים החדשות שלך. לאחר מכן מוחדר שתל השורש של השן, שהוא עמוד טיטניום קטן, לתוך השקע הגרמי של השן החסרה. כשהיא מתרפאת, הלסת מתרחבת סביב עמוד המתכת המושתל, ומחברת אותו בחוזקה ללסת. לאחר השתלת שיניים, עצם הלסת סביב העמוד מתרפאת, מה שהופך אותה לחזקה יותר, אם לא חזקה יותר, מהשיניים הטבעיות.

בניגוד להשתלות שיניים

שיניים טבעיות עלולות לסבול מעששת, עששת ואף לנשור. הבדל נוסף הוא שהשיניים הטבעיות ירקבו, אבל השיניים הנתמכות בשתל לא. ההבדל העיקרי בין השתלות שיניים לשיניים טבעיות, מלבד העובדה שיש לך אחת בלידה במקום השנייה, הוא איך הן נצמדות לעצמות. שתלים מחוברים לעצם במקום לשורש השן, מה שהופך אותם לעמידים יותר.

בניגוד לשיניים טבעיות

השתלים פועלים אחרת מכיוון שהם מחוברים לעצמות במקום לשורשי השיניים בחניכיים. בעת שימוש בשתל להחלפת שן חסרה, לא תרגיש שום תחושה לשתל עצמו. התחושה הטבעית של השתל נובעת מקרבתו לעצם הלסת. כאשר אנו מחדירים את השתל הדנטלי ללסת התחתונה ומחברים אותו לעצם, הוא יוצר עוגן קבוע חזק כמו השן המקורית שלך.

אם אחת (או יותר) מהשיניים שלך נפגעה מעששת או טראומה

רופא השיניים שלך עשוי להציע כתר או שתל כפתרון. רפואת שיניים משקמת יכולה לעזור לשמור על בריאות השיניים על ידי תיקון או החלפה של אלו שניזוקו מעששת או מחלת חניכיים. אתה יכול להשתמש בהם כדי להחליף שן אחת, שיניים מרובות או כל השיניים.

החלק הנוח ביותר בהשתלות עצם

הוא שניתן לבצע אותן בשלב הראשון של ההשתלה, כך שאינך צריך לדאוג לגבי ביקורים נוספים. ניתן להשתמש בהרדמה מקומית במהלך הניתוח, ורוב המטופלים מדווחים כי השתלות שיניים כואבות יותר מעקירות שיניים. בהשוואה לפתרונות שיניים אחרים, שתלים דנטליים קלים יותר לדבר וללעיסה וגם גורמים לך להרגיש יותר בנוח בפה. שתלים יכולים גם לעזור להגביר את צפיפות העצם (השתלות עצם יגדילו עוד יותר את צפיפות העצם).

עם זאת, מכיוון שתלי שיניים נתמכים גם על ידי הנחת אבקת עצם טבעית או מלאכותית באתר ההשתלה, הדבר יספק חיוך בריא. במקום כתר נפרד אחד או יותר, בחלק מהמטופלים ניתן להניח פלטה על השתל כדי להחזיק ולתמוך בתותבת הניתנת להסרה.