מאמרים

החלפת ברך בגישה קינמטית – מה זה?

החלפת ברך בגישה קינמטית היא שיטת ניתוח להחלפת המפרק בברך באופן ייחודי. החלפת ברך נעשית כאשר מפרק הברך שבור, סדוק או חלש מאוד. לרוב, האנשים שצריכים לעבור הליך רפואי מסוג זה הם או ספורטאים שהברך שלהם נפגעה כתוצאה ממאמץ או אנשים בני הגיל השלישי שהגיל המבוגר שלהם גרם לשחיקה במפרק הברך שלהם. טיפול חדשני זה של ניתוח החלפה לברך בגישה קימנטית נחשב חדשני מאוד ומתקדם והוא מאוד מומלץ – במיוחד למי שיש לו חששות רבות מהליך כירורגי פולשני.

פרופ' רונן דבי – מומחה להחלפת ברך בגישה קינמטית

פרופ' רונן דבי הוא אורתופד מומחה. בין המומחיות של הפרופסור ניתן לכלול ביצוע הליכים כירורגית להחלפת ברך בגישה קינמטית. הבחירה לשכור את השירות  של רופא מומחה עדיפה מאוד על פני אפשרויות אחרות שקיימות בשוק. עולם הרפואה הוא עולם מרתק. כאשר מי שמנתח אותנו הוא רופא מומחה רב ניסיון, אנחנו יכולים לדעת שיש לנו על מי לסמוך ואנחנו יכולים להיות רגועים יותר. חשוב מאוד שנוכל לסמוך על הרופא שלנו ונרגיש בטוחים תחת הידיים והטיפול שלו – זה קריטי להצלחת הטיפול שלנו.

מתי יש צורך בניתוח החלפת ברך?

אז מתי יש צורך בניתוח החלפת ברך? יש צורך בניתוח מסוג זה כאשר הברך שלנו לא מתפקדת כמו שצריך. כאשר יש לנו בעיות בברך אנחנו חייבים ללכת לרופא לשם קבלת אבחון הבעיה ומתן טיפול רפואי מתאים לכך. פעמים רבות הסחוס או המפרק בברך יכולים להישחק כתוצאה מספורט, מאמץ או גיל. כאשר המרפק בברך שלנו נשחק חשוב לא להזניח זאת ולהאמין בטעות שזה יעבור מעצמו. בשביל שיוכל להיות לנו קל יותר להחלים ממצב זה ולחזור לתפקוד רגיל – כדאי לנו לבחור דווקא לעבור ניתוח להחלפת המרפק.

בסופו של דבר, קבלת ההחלטה לעבור ניתוח היא בהחלט לא פשוטה. התמודדות עם כאבים עזים בברך יכולה להיות סבל גדול מאוד. בשביל שיהיה לנו קל יותר להתמודד עם סבל זה אנחנו חייבים לקבל טיפול רפואי. פעמים רבות הטיפול הרפואי שניתן לקבל (כי פשוט אין ברירה אחרת) הוא ניתוח להחלפת המפרק. ניתוח זה יכול להיות חוויה לא נעימה שאחריה צריך להתמודד עם שיקום. כאשר אנחנו עוברים את הניתוח תחת הידיים של רופא מומחה ומסביר פנים – כל החוויה היא הרבה יותר חיובית ומסייעת לנו לחזור לרמת התפקוד הרגילה שלנו בחיים היומיום.

צילום:freepik